[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • Evaluation of the Effectiveness of Morita Therapy on General Health and Pain Catastrophizing in Older Adult Women with Chronic Knee Pain
    Behnaz Dehghan، Ali Issazadegan، Esmaeil Soleimani
  • اثربخشی درمان هیجان مدار (EFT) بر استرس شغلی، کیفیت زندگی کاری، خشنودی شغلی و تاب آوری در کارکنا‌ن پلیس
    محسن درکه، نسرین ارشدی، حسین شکرکن، کیومرث بشلیده، بهرام پیمان نیا
  • بررسی اثربخشی آموزش گروهی فرزند پروری مثبت والدین بر میزان پرخاشگری، اضطراب و افسردگی کودکان پیش دبستانی
    مریم موحدنژاد، سید داود حسینی نسب، مرضیه علیوندی وفا
  • اثربخشی طرحواره درمانی بر تحمل پریشانی، تنظیم هیجان و تاب آوری بیماران مبتلا به اختلال وسواس فکری عملی
    فرزین باقری شیخانگفشه، خزر تاج بخش، وحید صوابی نیری، ناهید میکلانی، شبنم بریاجی
  • اثربخشی مشاوره گروهی براساس منابع تکوین‌خود بر افسردگی، اضطراب و استرس مادران دارای فرزند اتیسم
    سمانه کریمی، سیدجلال یونسی، خلیل کاکاوندی
  • رابطه سرمایه روانشناختی با بهزیستی شغلی در معلمان: نقش میانجی تعهد سازمانی
    ریحانه صحرانورد معافی، فرزانه رنجبر نوشری
  • ارتباط طرحواره های هیجانی، تمایزیافتگی خود و ذهنی سازی با ویژگی‌های شخصیت مرزی در جمعیت غیربالینی
    علی ناظم زاده، مهناز شاهقلیان، فریدون یاریاری
  • خطرات و آسیب های روانشناختی کودکان کار: تدوین مدل ارتباط شبکه ای
    صدیقه گوزل، عنایت الله زمان پور، شیوا دولت آبادی
  • اثربخشی آموزش استفاده از توانمندی های منش بر رهبری تحولی و رهبری اخلاقی مدیران میانی
    عبدالزهرا نعامی، امیر محرابی، سید اسماعیل هاشمی
  • اثربخشی گروه درمانی متمرکز بر شفقت بر علائم پنیک، انتقاد از خود و پردازش هیجان در بیماران پنیک
    مهدی رضا سرافراز، زهرا زمانیان، محمدحسین شکوهی
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 15، شماره 1 - ( 1-1400 ) ::
    جلد 15 شماره 1 صفحات 204-183 برگشت به فهرست نسخه ها
    Dyslexia and the Pattern of Strengths and Weaknesses: Wechsler Intellectual Profile of Students with Dyslexia
    Zahra Rajabpour Azizi ، Mahnaz Akhavan Tafti ، Maryam Mohsenpour
    Department of Educational Psychology, Faculty of Education and Psychology, Alzahra University, Tehran, Iran
    چکیده:   (1839 مشاهده)
    This study aimed to identify the pattern of strengths and weaknesses of students with dyslexia based on their Wechsler intellectual profiles. We obtained 119 Wechsler intelligence test results of male and female students with dyslexia from SLD centers. The data from four primary index scores (VCI, PRI, WMI, and PSI) were extracted and analyzed. The highest scores belonged to PRI (98.22), comprising block design (10.45), matrix reasoning (9.7), and picture concepts (8.6). The lowest means were observed on WMI (78.2), with the highest and lowest average in digit span (8.24) and number-letter sequencing (4.12), respectively. The performance of these students in overall perception, general visualization, visual-spatial information processing, discovery of nonverbal relationships, and fluid reasoning was superior to their other cognitive features, e.g., digit span and letter-number sequencing.


     
    شماره‌ی مقاله: 6
    واژه‌های کلیدی: dyslexia، pattern of strengths and weaknesses (PSW)، intellectual profile، Wechsler intelligence test (WISC-IV)، primary index scores
    متن کامل [PDF 688 kb]   (4510 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1401/3/6 | ویرایش نهایی: 1401/11/1 | پذیرش: 1401/6/14 | انتشار: 1401/9/12
    ارسال پیام به نویسنده مسئول


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Rajabpour Azizi Z, Akhavan Tafti M, Mohsenpour M. Dyslexia and the Pattern of Strengths and Weaknesses: Wechsler Intellectual Profile of Students with Dyslexia. ijpb 2021; 15 (1) : 6
    URL: http://ijpb.ir/article-1-379-fa.html

    Rajabpour Azizi Zahra، Akhavan Tafti Mahnaz، Mohsenpour Maryam. Dyslexia and the Pattern of Strengths and Weaknesses: Wechsler Intellectual Profile of Students with Dyslexia. نشریه بین المللی روانشناسی. 1400; 15 (1) :183-204

    URL: http://ijpb.ir/article-1-379-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 15، شماره 1 - ( 1-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4657