رشد تفکر خلاق در دانش آموزان یکی از اهداف اصلی نظام آموزشی است و تقویت مهارتهای خردمندی میتواند راهکار مناسبی برای پرورش تفکر خلاق باشد. پژوهش حاضر با هدف طراحی بسته آموزشی خردمندی بر اساس دیدگاه آردلت و بررسی تأثیر آن بر تفکر خلاق دانشآموزان انجام شد. در این پژوهش نیمه آزمایشی، طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش را تمامی دانش آموزان دختر پایه ششم منطقه 4 تهران در سال تحصیلی 1403-1402 تشکیل می دادند که از بین آنها 30 نفر به روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند و سپس به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 15 دانش آموز) قرار گرفتند. گروه آزمایش تحت آموزش خردمندی به مدت پانزده جلسه 60 دقیقه ای قرار گرفتند، در حالی که گروه کنترل آزمایشی دریافت نکردند. مقیاس تفکر خلاق رانکو (2001) برای دانشآموزان هر دو گروه اجرا شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 26 استفاده شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که بسته آموزشی خردمندی بر افزایش تفکر خلاق دانش آموزان تأثیر مثبت دارد. (P<0.001) با توجه به تأثیر مثبت آموزش خرد، نتایج این تحقیق می تواند برای روانشناسان و معلمان مفید باشد.