[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • بررسی رابطه بین شایستگی رهبری و شایستگی ارتباطات در یک کانون ارزیابی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی
    علی اسلامیان، کیومرث بشلیده، نسرین ارشدی
  • بررسی روابط بین هوش هیجانی، تمایل به برقراری ارتباط، ابراز وجود و لذت از یادگیری زبان انگلیسی
    عباس زارعی، زهره پاینده
  • Avoidance in Cardiovascular disease: A Qualitative Study
    hadis cheraghian، aahmadreza kiani، ali rezaeisharif، hossein ghamari kivi
  • اثربخشی آموزش خوش‌بینی تحصیلی از طریق قصه‌گویی بر خوش بینی تحصیلی و سازگاری تحصیلی
    Paria Ranjbar Satari
  • Investigation the effectiveness of a Transdiagnostic training Package Based on Acceptance and Commitment Therapy and Emotion Regulation on Psychological Security and Hope for Life of Cancer Patients
    Anis Khoshlahjeh Sedgh
  • بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی، صبا قیصری، عاطفه محمدحسینی
  • پیش‌بینی افسردگی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری شفقت به خود
    زهره سلیمی، فریده حسین ثابت، فرامرز سهرابی
  • شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی، فاطمه زهرا هاشم آبادی
  • رابطه هوش هیجانی با ترک شغل با توجه به نقش میانجی گر خشنودی شغلی و حمایت سازمانی ادراک شده
    سید میثم دیباجی، هاجر مساح
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 15، شماره 1 - ( 1-1400 ) ::
    جلد 15 شماره 1 صفحات 204-183 برگشت به فهرست نسخه ها
    Dyslexia and the Pattern of Strengths and Weaknesses: Wechsler Intellectual Profile of Students with Dyslexia
    Zahra Rajabpour Azizi ، Mahnaz Akhavan Tafti ، Maryam Mohsenpour
    Department of Educational Psychology, Faculty of Education and Psychology, Alzahra University, Tehran, Iran
    چکیده:   (2159 مشاهده)
    This study aimed to identify the pattern of strengths and weaknesses of students with dyslexia based on their Wechsler intellectual profiles. We obtained 119 Wechsler intelligence test results of male and female students with dyslexia from SLD centers. The data from four primary index scores (VCI, PRI, WMI, and PSI) were extracted and analyzed. The highest scores belonged to PRI (98.22), comprising block design (10.45), matrix reasoning (9.7), and picture concepts (8.6). The lowest means were observed on WMI (78.2), with the highest and lowest average in digit span (8.24) and number-letter sequencing (4.12), respectively. The performance of these students in overall perception, general visualization, visual-spatial information processing, discovery of nonverbal relationships, and fluid reasoning was superior to their other cognitive features, e.g., digit span and letter-number sequencing.


     
    شماره‌ی مقاله: 6
    واژه‌های کلیدی: dyslexia، pattern of strengths and weaknesses (PSW)، intellectual profile، Wechsler intelligence test (WISC-IV)، primary index scores
    متن کامل [PDF 688 kb]   (5031 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1401/3/6 | ویرایش نهایی: 1401/11/1 | پذیرش: 1401/6/14 | انتشار: 1401/9/12
    ارسال پیام به نویسنده مسئول


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Rajabpour Azizi Z, Akhavan Tafti M, Mohsenpour M. Dyslexia and the Pattern of Strengths and Weaknesses: Wechsler Intellectual Profile of Students with Dyslexia. ijpb 2021; 15 (1) : 6
    URL: http://ijpb.ir/article-1-379-fa.html

    Rajabpour Azizi Zahra، Akhavan Tafti Mahnaz، Mohsenpour Maryam. Dyslexia and the Pattern of Strengths and Weaknesses: Wechsler Intellectual Profile of Students with Dyslexia. نشریه بین المللی روانشناسی. 1400; 15 (1) :183-204

    URL: http://ijpb.ir/article-1-379-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 15، شماره 1 - ( 1-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4660