[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • Designing and testing a model of some antecedents of proactive goal processes with mediating role of proactive motivational states
    کوثر سیمیاریان، عبدالزهرا نعامی
  • Religiosity-Work Ethics Relationship and Protestant Work Ethics (PWE)- Islamic Work Ethics (IWE) similarities in Iranian Students
    اسماعیل هاشمی، کاترین کوانتس
  • Effectiveness of the training package based on five-factor positive thinking skills theory on the components of affective capital in adults
    Mana Chamzadeh Ghanavati، Mohsen Golparvar، Hadi Farhadi
  • پیش بینی اضطراب اجتماعی براساس ذهن آگاهی و سوگیری در پردازش هیجان چهره
    بهرام پیمان نیا، فاطمه تابش
  • اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر هیجانات تدریس و استرس شغلی معلمان
    فاطمه آقاعسکری، کاظم برزگر بفروئی، حسین حسنی
  • اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر خودکارآمدی و کاهش وزن در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2
    Rafat Mahmouditabar
  • پیش‌بینی صفات نابهنجار شخصیت براساس طرحواره‌های ناکارآمد وصفات تاریک شخصیت با توجه به نقش میانجی دشواری تنظیم هیجان
    سید اسماعیل هاشمی
  • بررسی اثر بخشی موریتا درمانی بر سلامت عمومی و فاجعه سازی درد در سالمندان زن مبتلا به درد مزمن زانو
    بهناز دهقان، علی عیسی زادگان، اسماعیل سلیمانی
  • نقش میانجیگرانه اهداف پیشرفت در رابطه ادراک جو خانواده با عملکرد تحصیلی در دانشجویان شهر بابل کشور عراق
    علی مهداد، مریم حسین عبید السلطانی، عماد حسین عبد المرشیدی، اصغر آقائی
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: ::
    برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
    Effectiveness of the training package based on five-factor positive thinking skills theory on the components of affective capital in adults
    Mana Chamzadeh Ghanavati ، Mohsen Golparvar ، Hadi Farhadi
    Professor, Department of Psychology, Faculty of Educational Sciences and Psychology, Isfahan (khorasgan) Branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran
    چکیده:   (559 مشاهده)
    Today, training and intervention of positive psychology are considered as part of the prevention and improvement of mental health programs to realize the prosperity and well-being. This study was conducted to investigate the effectiveness of the training package based on five-factor positive thinking skills theory on the components of adults affective capital. The research method was semi-experimental with two groups at three stages of pre-test, post-test and follow-up. The statistical population of the research included male and female adults aged 25-55 years who referred to shadzi counseling center in Isfahan in 2022. forty adults (20 women and 20 men) were selected through randomly sampling assigned to two experimental (20 men and women) and control (20 men and women) groups. GolParvar Affective Capital Questionnaire (GACQ) was used for data collection. The experimental group was trained during 8 sessions of 100 minutes and the control group received no training. Data were analyzed through repeated measures MANCOVA. The results showed that in the variable of affective capital, components of positive affection, feeling of energy and happiness in the pre-test with the post-test and follow-up were significantly different from each other (p<0.01). This means that the training of five-factor positive thinking skills has been effective on the post-test and stable and improved until the follow-up.
    Conclusion: Considering the effect of five-factor positive thinking skills training on increasing the components of affective capital in adults, it is suggested to use this training in psychological associations(as workshop) and counseling centers.

     
    واژه‌های کلیدی: آموزش مهارت های مثبت اندیشی پنج عاملی، سرمایه عاطفی، بزرگسالان
         
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1402/3/7 | ویرایش نهایی: 1402/8/22 | پذیرش: 1402/9/6
    ارسال پیام به نویسنده مسئول


    XML   English Abstract   Print



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4642