[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • Evaluation of the Effectiveness of Morita Therapy on General Health and Pain Catastrophizing in Older Adult Women with Chronic Knee Pain
    Behnaz Dehghan، Ali Issazadegan، Esmaeil Soleimani
  • اثربخشی درمان هیجان مدار (EFT) بر استرس شغلی، کیفیت زندگی کاری، خشنودی شغلی و تاب آوری در کارکنا‌ن پلیس
    محسن درکه، نسرین ارشدی، حسین شکرکن، کیومرث بشلیده، بهرام پیمان نیا
  • بررسی اثربخشی آموزش گروهی فرزند پروری مثبت والدین بر میزان پرخاشگری، اضطراب و افسردگی کودکان پیش دبستانی
    مریم موحدنژاد، سید داود حسینی نسب، مرضیه علیوندی وفا
  • اثربخشی طرحواره درمانی بر تحمل پریشانی، تنظیم هیجان و تاب آوری بیماران مبتلا به اختلال وسواس فکری عملی
    فرزین باقری شیخانگفشه، خزر تاج بخش، وحید صوابی نیری، ناهید میکلانی، شبنم بریاجی
  • اثربخشی مشاوره گروهی براساس منابع تکوین‌خود بر افسردگی، اضطراب و استرس مادران دارای فرزند اتیسم
    سمانه کریمی، سیدجلال یونسی، خلیل کاکاوندی
  • رابطه سرمایه روانشناختی با بهزیستی شغلی در معلمان: نقش میانجی تعهد سازمانی
    ریحانه صحرانورد معافی، فرزانه رنجبر نوشری
  • ارتباط طرحواره های هیجانی، تمایزیافتگی خود و ذهنی سازی با ویژگی‌های شخصیت مرزی در جمعیت غیربالینی
    علی ناظم زاده، مهناز شاهقلیان، فریدون یاریاری
  • خطرات و آسیب های روانشناختی کودکان کار: تدوین مدل ارتباط شبکه ای
    صدیقه گوزل، عنایت الله زمان پور، شیوا دولت آبادی
  • اثربخشی آموزش استفاده از توانمندی های منش بر رهبری تحولی و رهبری اخلاقی مدیران میانی
    عبدالزهرا نعامی، امیر محرابی، سید اسماعیل هاشمی
  • اثربخشی گروه درمانی متمرکز بر شفقت بر علائم پنیک، انتقاد از خود و پردازش هیجان در بیماران پنیک
    مهدی رضا سرافراز، زهرا زمانیان، محمدحسین شکوهی
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 15، شماره 2 - ( 7-1400 ) ::
    جلد 15 شماره 2 صفحات 30-1 برگشت به فهرست نسخه ها
    Parameters Affecting the Educational Achievement of Vocational and Technical Schools’ Students
    Mahrokh Moosavi
    Islamic Azad University, Islamshahr Branch, Iran
    چکیده:   (1281 مشاهده)
    This research aimed to study the effects of academic engagement, quality of education, and peer-assisted learning on academic motivation as an influential variable in the academic achievement of vocational, and technical schools’ students. Data were analyzed using descriptive statistics, a correlation matrix, confirmatory factor analysis, and structural equation modeling. As a result of the structural equation model, academic engagement (T=4.49), peer-assisted learning (T=2.38), and quality of education (T=3.04) have a greater direct influence on motivation than academic achievement (T=1.96). The only indirect effect on the quality of education (T=2.01) is significant, thus mediating the role of academic motivation in the academic achievement confirmed the effectiveness of quality of education. The findings and outcomes of this study are useful for teachers, principals, and policymakers in the field of education to improve the quality of teaching, and learning.  
    واژه‌های کلیدی: academic motivation، academic achievement، academic engagement، quality of education، peer-assisted learning.
    متن کامل [PDF 542 kb]   (313 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1400/12/19 | ویرایش نهایی: 1402/7/23 | پذیرش: 1402/1/5 | انتشار: 1402/7/23
    ارسال پیام به نویسنده مسئول


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Moosavi M. Parameters Affecting the Educational Achievement of Vocational and Technical Schools’ Students. ijpb 2021; 15 (2) :1-30
    URL: http://ijpb.ir/article-1-369-fa.html

    Moosavi Mahrokh. Parameters Affecting the Educational Achievement of Vocational and Technical Schools’ Students. نشریه بین المللی روانشناسی. 1400; 15 (2) :1-30

    URL: http://ijpb.ir/article-1-369-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 15، شماره 2 - ( 7-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 53 queries by YEKTAWEB 4657