[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..










Creative Commons License




 
..
:: دوره 15، شماره 2 - ( 7-1400 ) ::
جلد 15 شماره 2 صفحات 30-1 برگشت به فهرست نسخه ها
Parameters Affecting the Educational Achievement of Vocational and Technical Schools’ Students
Mahrokh Moosavi
Islamic Azad University, Islamshahr Branch, Iran
چکیده:   (1101 مشاهده)
This research aimed to study the effects of academic engagement, quality of education, and peer-assisted learning on academic motivation as an influential variable in the academic achievement of vocational, and technical schools’ students. Data were analyzed using descriptive statistics, a correlation matrix, confirmatory factor analysis, and structural equation modeling. As a result of the structural equation model, academic engagement (T=4.49), peer-assisted learning (T=2.38), and quality of education (T=3.04) have a greater direct influence on motivation than academic achievement (T=1.96). The only indirect effect on the quality of education (T=2.01) is significant, thus mediating the role of academic motivation in the academic achievement confirmed the effectiveness of quality of education. The findings and outcomes of this study are useful for teachers, principals, and policymakers in the field of education to improve the quality of teaching, and learning.  
واژه‌های کلیدی: academic motivation، academic achievement، academic engagement، quality of education، peer-assisted learning.
متن کامل [PDF 542 kb]   (211 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/12/19 | ویرایش نهایی: 1402/7/23 | پذیرش: 1402/1/5 | انتشار: 1402/7/23
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moosavi M. Parameters Affecting the Educational Achievement of Vocational and Technical Schools’ Students. ijpb 2021; 15 (2) :1-30
URL: http://ijpb.ir/article-1-369-fa.html

Moosavi Mahrokh. Parameters Affecting the Educational Achievement of Vocational and Technical Schools’ Students. نشریه بین المللی روانشناسی. 1400; 15 (2) :1-30

URL: http://ijpb.ir/article-1-369-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 2 - ( 7-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645