[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • Designing and testing a model of some antecedents of proactive goal processes with mediating role of proactive motivational states
    کوثر سیمیاریان، عبدالزهرا نعامی
  • Religiosity-Work Ethics Relationship and Protestant Work Ethics (PWE)- Islamic Work Ethics (IWE) similarities in Iranian Students
    اسماعیل هاشمی، کاترین کوانتس
  • Effectiveness of the training package based on five-factor positive thinking skills theory on the components of affective capital in adults
    Mana Chamzadeh Ghanavati، Mohsen Golparvar، Hadi Farhadi
  • پیش بینی اضطراب اجتماعی براساس ذهن آگاهی و سوگیری در پردازش هیجان چهره
    بهرام پیمان نیا، فاطمه تابش
  • اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر هیجانات تدریس و استرس شغلی معلمان
    فاطمه آقاعسکری، کاظم برزگر بفروئی، حسین حسنی
  • اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر خودکارآمدی و کاهش وزن در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2
    Rafat Mahmouditabar
  • پیش‌بینی صفات نابهنجار شخصیت براساس طرحواره‌های ناکارآمد وصفات تاریک شخصیت با توجه به نقش میانجی دشواری تنظیم هیجان
    سید اسماعیل هاشمی
  • بررسی اثر بخشی موریتا درمانی بر سلامت عمومی و فاجعه سازی درد در سالمندان زن مبتلا به درد مزمن زانو
    بهناز دهقان، علی عیسی زادگان، اسماعیل سلیمانی
  • نقش میانجیگرانه اهداف پیشرفت در رابطه ادراک جو خانواده با عملکرد تحصیلی در دانشجویان شهر بابل کشور عراق
    علی مهداد، مریم حسین عبید السلطانی، عماد حسین عبد المرشیدی، اصغر آقائی
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 15، شماره 2 - ( 7-1400 ) ::
    جلد 15 شماره 2 صفحات 30-1 برگشت به فهرست نسخه ها
    Parameters Affecting the Educational Achievement of Vocational and Technical Schools’ Students
    Mahrokh Moosavi
    Islamic Azad University, Islamshahr Branch, Iran
    چکیده:   (990 مشاهده)
    This research aimed to study the effects of academic engagement, quality of education, and peer-assisted learning on academic motivation as an influential variable in the academic achievement of vocational, and technical schools’ students. Data were analyzed using descriptive statistics, a correlation matrix, confirmatory factor analysis, and structural equation modeling. As a result of the structural equation model, academic engagement (T=4.49), peer-assisted learning (T=2.38), and quality of education (T=3.04) have a greater direct influence on motivation than academic achievement (T=1.96). The only indirect effect on the quality of education (T=2.01) is significant, thus mediating the role of academic motivation in the academic achievement confirmed the effectiveness of quality of education. The findings and outcomes of this study are useful for teachers, principals, and policymakers in the field of education to improve the quality of teaching, and learning.  
    واژه‌های کلیدی: academic motivation، academic achievement، academic engagement، quality of education، peer-assisted learning.
    متن کامل [PDF 542 kb]   (176 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1400/12/19 | ویرایش نهایی: 1402/7/23 | پذیرش: 1402/1/5 | انتشار: 1402/7/23
    ارسال پیام به نویسنده مسئول


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Moosavi M. Parameters Affecting the Educational Achievement of Vocational and Technical Schools’ Students. ijpb 2021; 15 (2) :1-30
    URL: http://ijpb.ir/article-1-369-fa.html

    Moosavi Mahrokh. Parameters Affecting the Educational Achievement of Vocational and Technical Schools’ Students. نشریه بین المللی روانشناسی. 1400; 15 (2) :1-30

    URL: http://ijpb.ir/article-1-369-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 15، شماره 2 - ( 7-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4642