[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • بررسی رابطه بین شایستگی رهبری و شایستگی ارتباطات در یک کانون ارزیابی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی
    علی اسلامیان، کیومرث بشلیده، نسرین ارشدی
  • بررسی روابط بین هوش هیجانی، تمایل به برقراری ارتباط، ابراز وجود و لذت از یادگیری زبان انگلیسی
    عباس زارعی، زهره پاینده
  • Avoidance in Cardiovascular disease: A Qualitative Study
    hadis cheraghian، aahmadreza kiani، ali rezaeisharif، hossein ghamari kivi
  • اثربخشی آموزش خوش‌بینی تحصیلی از طریق قصه‌گویی بر خوش بینی تحصیلی و سازگاری تحصیلی
    Paria Ranjbar Satari
  • Investigation the effectiveness of a Transdiagnostic training Package Based on Acceptance and Commitment Therapy and Emotion Regulation on Psychological Security and Hope for Life of Cancer Patients
    Anis Khoshlahjeh Sedgh
  • بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی، صبا قیصری، عاطفه محمدحسینی
  • پیش‌بینی افسردگی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری شفقت به خود
    زهره سلیمی، فریده حسین ثابت، فرامرز سهرابی
  • شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی، فاطمه زهرا هاشم آبادی
  • رابطه هوش هیجانی با ترک شغل با توجه به نقش میانجی گر خشنودی شغلی و حمایت سازمانی ادراک شده
    سید میثم دیباجی، هاجر مساح
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: ::
    برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
    شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی ، فاطمه زهرا هاشم آبادی
    دانشگاه فرهنگیان
    چکیده:   (60 مشاهده)
    اختلال اضطراب جدایی از شایع‌ترین اختلالات کودکان می‌باشد. پژوهش حاضر، کاربردی است وهدف آن شناسایی و طبقه‌بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر بر کاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال می‌باشد. روش پژوهش حاضر، از دو بخش تشکیل می‌شود. بخش اول، شناسایی است که به روش مطالعه کتابخانه‌ای و مرور سیستماتیک مقالات و متون علمی ‌موجود در پایگاه‌های اطلاعاتی انجام شد. بخش دوم روش دلفی است. در ‌این‌روش از نظرات خبرگان برای بررسی یافته‌های به‌دست آمده در بخش اول استفاده‌شده‌است. جامعه آماری در بخش اول روش پزوهش، شامل منابع مکتوب، مقالات و اسناد معتبر علمی نمایه‌شده‌بود. نمونه‌گیری از ‌این‌جامعه به روش هدفمند و براساس نظر محقق انجام شد. همچنین، تعداد ۵ نفر متخصص حوزه روانشناسی و مشاوره جهت طبقه‌بندی بازی‌ها و دریافت تحلیل آنها در مورد میزان تاثیر بازی‌ها بر اساس قضاوت محقق و به صورت هدفمند به عنوان نمونه بخش دوم روش پژوهش انتخاب شدند. نظر متخصصین درباره میزان اثرگذاری هر بازی برکاهش هر یک از مولفه‌های اضطراب جدایی به کمک چک لیست محقق ساخته به عنوان ابزار روش تحقیق بررسی شد. یافته‌ها نشان داد بیش از نیمی از بازی‌های یافت شده حداقل بر چهار مولفه از هشت مولفه اضطراب جدایی (ترس از تنهایی،‌ترس از رها شدن، نگرانی از وقوع حوادث خطرناک، تعامل و ارتباط نامناسب کودک- والد، ضعف روابط اجتماعی، پایین بودن سطح اعتماد به نفس و عزت نفس، بی‌اعتمادی به دیگران و بد تنظیمی هیجانی) اثرگذاری خوب یا متوسط دارند. بنابراین‌بازی یک مداخله راهبردی موثر برای کاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان است و معلمین و والدین می‌توانند از بازی‌های پیشنهاد شده جهت کاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان و جلوگیری از بروز پیامد‌های نامطلوب آن استفاده کنند.
     
    واژه‌های کلیدی: بازی، اختلال اضطراب جدایی، کودکان چهار تا هشت سال.
         
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1402/11/22 | ویرایش نهایی: 1403/7/17 | پذیرش: 1403/7/21
    ارسال پیام به نویسنده مسئول


    XML   English Abstract   Print



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4660