اثربخشی آموزش استفاده ذهنیت فزاینده بر اشتیاق تحصیلی و سر زندگی تحصیلی دانش آموزان
|
عبدالزهرا نعامی  |
دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران |
|
چکیده: (89 مشاهده) |
هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش ذهنیت فزاینده بر اشتیاق تحصیلی و سر زندگی تحصیلی دانش آموزان کلاس دوازدهم بود. طرح تحقیق شبه آزمایشی با گروه گواه و پیش آزمون و پس آزمون است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان پایه دوازدهم شهرستان اهوازاست، که 40 دانش آموز به عنوان نمونه تحقیق به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب گردیدند و با روش نمونه گیری تصادفی ساده در دو گروه 20نفری آزمایش و کنترل گماشته شدند. برنامه آموزشی ذهنیت فزاینده از 7جلسه دو ساعته تشکیل شده بود. شرکت کنندگان گروه آزمایش مداخله دریافت نمودند، اما گروه کنترل هیچگونه مداخله ای دریافت نکردند و تنها پرسشنامه ها را در پیش آزمون و پس آزمون تکمیل کردند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه شیفتگی تحصیلی (منگ و جین ،2016) و پرسشنامه سر زندگی تحصیلی (مارتین و مارش ، 2006 ) می باشند. داده ها با استفاده از آزمونهای تحلیل کواریانس و تحلیل واریانس تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها نشان دادند بعد از کنترل پیش آزمون،میانگین نمرات گروه آزمایش در اشتیاق تحصیلی و سر زندگی تحصیلی که آموزش ذهنیت فزاینده را دریافت نمودند نسبت به گروه گواه افزایش معناداری داشتند (p<0/05).بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهاد می شود ذهنیت فزاینده به دانش آموزان آموزش داده شود.
|
|
واژههای کلیدی: : آموزش ذهنیت فزاینده، اشتیاق تحصیلی، سرزندگی تحصیلی |
|
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1403/3/1 | ویرایش نهایی: 1403/11/27 | پذیرش: 1403/12/25
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|