[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..










Creative Commons License




 
..
:: ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی آموزش استفاده ذهنیت فزاینده بر اشتیاق تحصیلی و سر زندگی تحصیلی دانش آموزان
عبدالزهرا نعامی
دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
چکیده:   (89 مشاهده)
هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش  ذهنیت فزاینده بر اشتیاق تحصیلی و سر زندگی  تحصیلی دانش آموزان کلاس دوازدهم بود. طرح تحقیق شبه آزمایشی با گروه گواه  و پیش آزمون و پس آزمون است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان پایه دوازدهم شهرستان اهوازاست، که 40 دانش آموز به عنوان نمونه تحقیق به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب گردیدند و با روش نمونه گیری تصادفی ساده در دو گروه 20نفری آزمایش و کنترل گماشته شدند. برنامه آموزشی ذهنیت فزاینده از 7جلسه دو ساعته تشکیل شده بود. شرکت کنندگان گروه آزمایش مداخله دریافت نمودند، اما گروه کنترل هیچگونه مداخله ای دریافت نکردند و تنها پرسشنامه ها را در پیش آزمون و پس آزمون تکمیل کردند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه شیفتگی تحصیلی (منگ و جین ،2016) و پرسشنامه سر زندگی تحصیلی (مارتین و مارش ، 2006 )  می باشند. داده ها با استفاده از آزمونهای تحلیل کواریانس و تحلیل واریانس تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها نشان دادند بعد از کنترل پیش آزمون،میانگین نمرات گروه آزمایش در اشتیاق تحصیلی و سر زندگی تحصیلی که آموزش ذهنیت فزاینده را دریافت نمودند نسبت به گروه گواه افزایش معناداری داشتند (p<0/05).بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهاد می شود ذهنیت فزاینده به دانش آموزان آموزش داده شود.

 
واژه‌های کلیدی: : آموزش ذهنیت فزاینده، اشتیاق تحصیلی، سرزندگی تحصیلی
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/3/1 | ویرایش نهایی: 1403/11/27 | پذیرش: 1403/12/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4679