[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • بررسی رابطه بین شایستگی رهبری و شایستگی ارتباطات در یک کانون ارزیابی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی
    علی اسلامیان، کیومرث بشلیده، نسرین ارشدی
  • بررسی روابط بین هوش هیجانی، تمایل به برقراری ارتباط، ابراز وجود و لذت از یادگیری زبان انگلیسی
    عباس زارعی، زهره پاینده
  • Avoidance in Cardiovascular disease: A Qualitative Study
    hadis cheraghian، aahmadreza kiani، ali rezaeisharif، hossein ghamari kivi
  • اثربخشی آموزش خوش‌بینی تحصیلی از طریق قصه‌گویی بر خوش بینی تحصیلی و سازگاری تحصیلی
    Paria Ranjbar Satari
  • Investigation the effectiveness of a Transdiagnostic training Package Based on Acceptance and Commitment Therapy and Emotion Regulation on Psychological Security and Hope for Life of Cancer Patients
    Anis Khoshlahjeh Sedgh
  • بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی، صبا قیصری، عاطفه محمدحسینی
  • پیش‌بینی افسردگی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری شفقت به خود
    زهره سلیمی، فریده حسین ثابت، فرامرز سهرابی
  • شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی، فاطمه زهرا هاشم آبادی
  • رابطه هوش هیجانی با ترک شغل با توجه به نقش میانجی گر خشنودی شغلی و حمایت سازمانی ادراک شده
    سید میثم دیباجی، هاجر مساح
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: ::
    برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
    بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی ، صبا قیصری ، عاطفه محمدحسینی
    دانشگاه شهید چمران اهواز، گروه روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
    چکیده:   (253 مشاهده)
    این پژوهش با هدف تبیین ارتباط بین حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری در رابطه با رضایت شغلی و قصد ترک شغل، با میانجی گری کار شایسته  در خصوص معلمان استان خوزستان در سال 1402انجام شده است. در این پژوهش از رویکرد کاربردی و توصیفی استفاده شده است. جامعه آماری شامل معلمان استان خوزستان است. داده ها از 220 معلم با استفاده از ابزارهای مقیاس چند بعدی حمایت اجتماعی ادراک شده (زیمت و همکاران، 1988)، پرسشنامه اراده کاری (دافی و همکاران، 2012)، پرسشنامه رضایت شغلی (تسو و همکاران، 1992) و پرسشنامه قصد ترک شغل(کومن و همکاران، 1979)،  از طریق نظرسنجی های آنلاین و روش نمونه گیری در دسترسجمع آوری شد.
    نتایج حاکی از تأثیر مستقیم حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری بر کار شایسته بود که سپس رضایت شغلی و قصد ترک شغل را پیش‌بینی می کرد. تجزیه و تحلیل بوت استرپ نشان داد که کار شایسته به طور قابل توجهی روابط بین حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل را واسطه می کند. این مطالعه بر اهمیت حمایت اجتماعی و عاملیت کارکنان در شکل‌دهی تجربیات کاری تاکید می‌کند. یافته‌ها حاکی از آن است که این عوامل نقش مهمی در رضایت شغلی و کاهش قصد جابجایی دارند و کار شایسته به عنوان میانجی در این فرآیند عمل می‌کند.
    این نتایج به درک این نکته کمک می کند که چگونه ایجاد محیط های کاری حمایتی و توانمندسازی افراد می تواند منجر به تجربیات کاری مثبت، افزایش بهزیستی و انعطاف پذیری در بین کارکنان شود.
    واژه‌های کلیدی: کار شایسته، حمایت اجتماعی ادراک‌شده، اراده کاری، خشنودی شغلی، قصد ترک شغل
         
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1403/1/25 | ویرایش نهایی: 1403/7/7 | پذیرش: 1403/7/14
    ارسال پیام به نویسنده مسئول


    XML   English Abstract   Print



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4660