[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..










Creative Commons License




 
..
:: دوره 8، شماره 1 - ( 10-1392 ) ::
جلد 8 شماره 1 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
Comparing Personality Types with Educational Disciplines: A Cross-Cultural Study in Iranian and American Students
نسرین رفاهی سعیدی نویسنده مسیول ، دکتر علی غنایی چمن آباد ، دکتر حسین اکبری
چکیده:   (2729 مشاهده)
Student attrition in some Educational disciplines and their continued unwillingness to be employed in various professions has attracted the attention of professional counselors to consider people’s personality types when selecting students from different educational disciplines. Considering the importance of personality types and the role of culture in educational disciplines, the current study has been carried out with the aim to compare personality types of Iranian and US students in different educational disciplines. The statistical population of this descriptive-comparative study includes the students of Ferdowsi University of Mashhad, Iran and El-Camino College, US during the 2012-2013 academic years. The participants were selected using the convenience sampling method. Using Cochran’s sample size formula, 320 students (170 Iranian students and 150 American students) were selected from two universities. Data collection tools included Holland’s vocational personality questionnaire. The obtained data were analyzed using multivariate analysis of variance (MANOVA). The findings showed that 1- There was a significant difference between Iranian and US students in realistic (p=.01), investigative (p
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/7/3 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

nasrin refahi saeedi nevisandeh election, mohammad ali ghanaei chaman abad, mohammad hossein akbari. Comparing Personality Types with Educational Disciplines: A Cross-Cultural Study in Iranian and American Students. ijpb 2014; 8 (1)
URL: http://ijpb.ir/article-1-184-fa.html

نسرین رفاهی سعیدی نویسنده مسیول ، دکتر علی غنایی چمن آباد ، دکتر حسین اکبری . Comparing Personality Types with Educational Disciplines: A Cross-Cultural Study in Iranian and American Students. نشریه بین المللی روانشناسی. 1392; 8 (1)

URL: http://ijpb.ir/article-1-184-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 1 - ( 10-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645