[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • بررسی رابطه بین شایستگی رهبری و شایستگی ارتباطات در یک کانون ارزیابی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی
    علی اسلامیان، کیومرث بشلیده، نسرین ارشدی
  • بررسی روابط بین هوش هیجانی، تمایل به برقراری ارتباط، ابراز وجود و لذت از یادگیری زبان انگلیسی
    عباس زارعی، زهره پاینده
  • Avoidance in Cardiovascular disease: A Qualitative Study
    hadis cheraghian، aahmadreza kiani، ali rezaeisharif، hossein ghamari kivi
  • اثربخشی آموزش خوش‌بینی تحصیلی از طریق قصه‌گویی بر خوش بینی تحصیلی و سازگاری تحصیلی
    Paria Ranjbar Satari
  • Investigation the effectiveness of a Transdiagnostic training Package Based on Acceptance and Commitment Therapy and Emotion Regulation on Psychological Security and Hope for Life of Cancer Patients
    Anis Khoshlahjeh Sedgh
  • بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی، صبا قیصری، عاطفه محمدحسینی
  • پیش‌بینی افسردگی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری شفقت به خود
    زهره سلیمی، فریده حسین ثابت، فرامرز سهرابی
  • شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی، فاطمه زهرا هاشم آبادی
  • رابطه هوش هیجانی با ترک شغل با توجه به نقش میانجی گر خشنودی شغلی و حمایت سازمانی ادراک شده
    سید میثم دیباجی، هاجر مساح
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 9، شماره 1 - ( 10-1393 ) ::
    جلد 9 شماره 1 صفحات 133-104 برگشت به فهرست نسخه ها
    The Relationship between Principals’ Transformational Leadership Styleand Teachers’ Organizational Citizenship Behaviors
    دکتر سید اسماعیل هاشمی شیخ شبانی نویسنده مسیول ، آمنه شجاعی ، نوشین مشایخی
    چکیده:   (3519 مشاهده)
    The purpose of the present study was toexamine the relationships betweenprincipals’ transformational leadership style and teachers’ organizational citizenship behaviors in Bushehr-Iran. The participants of the study were 235 teachers who were working at Bushehr education department that were selected using multi-stage random sampling. The instruments which used in this study were Multifactor Leadership Questionnaire (MLQ) (Bass and Avolio, 1995) and teachers’ organizational citizenship behaviors questionnaires developed by Somech and Drach-Zahavy (2000). In this research we used the Pearson correlation and stepwise regression analyses. The results show that the range of positive correlation coefficients between subscales of transformational leadership (idealized influence, inspirational motivation, intellectual stimulation, individualized consideration), and the three components of the construct of the teachers’ organizational citizenship behaviors (OCBs) (teachers’ OCBs toward the school, teachers’ OCBs toward the team, and teachers’ OCBs toward the students) are from .13 to .28 which are significant at p
         
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
    دریافت: 1400/7/3 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    mohammad seyed esmaeil hashemi sheikh shabani nevisandeh election, ameneh shojaei, nooshin mashayekhi. The Relationship between Principals’ Transformational Leadership Styleand Teachers’ Organizational Citizenship Behavior. ijpb 2015; 9 (1) :104-133
    URL: http://ijpb.ir/article-1-201-fa.html

    دکتر سید اسماعیل هاشمی شیخ شبانی نویسنده مسیول ، آمنه شجاعی ، نوشین مشایخی . The Relationship between Principals’ Transformational Leadership Styleand Teachers’ Organizational Citizenship Behaviors. نشریه بین المللی روانشناسی. 1393; 9 (1) :104-133

    URL: http://ijpb.ir/article-1-201-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 9، شماره 1 - ( 10-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4660