[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • بررسی رابطه بین شایستگی رهبری و شایستگی ارتباطات در یک کانون ارزیابی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی
    علی اسلامیان، کیومرث بشلیده، نسرین ارشدی
  • بررسی روابط بین هوش هیجانی، تمایل به برقراری ارتباط، ابراز وجود و لذت از یادگیری زبان انگلیسی
    عباس زارعی، زهره پاینده
  • Avoidance in Cardiovascular disease: A Qualitative Study
    hadis cheraghian، aahmadreza kiani، ali rezaeisharif، hossein ghamari kivi
  • اثربخشی آموزش خوش‌بینی تحصیلی از طریق قصه‌گویی بر خوش بینی تحصیلی و سازگاری تحصیلی
    Paria Ranjbar Satari
  • Investigation the effectiveness of a Transdiagnostic training Package Based on Acceptance and Commitment Therapy and Emotion Regulation on Psychological Security and Hope for Life of Cancer Patients
    Anis Khoshlahjeh Sedgh
  • بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی، صبا قیصری، عاطفه محمدحسینی
  • پیش‌بینی افسردگی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری شفقت به خود
    زهره سلیمی، فریده حسین ثابت، فرامرز سهرابی
  • شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی، فاطمه زهرا هاشم آبادی
  • رابطه هوش هیجانی با ترک شغل با توجه به نقش میانجی گر خشنودی شغلی و حمایت سازمانی ادراک شده
    سید میثم دیباجی، هاجر مساح
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 9، شماره 2 - ( 10-1393 ) ::
    جلد 9 شماره 2 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
    Moderators and Mediators in the Tendency toward Cosmetic Surgery: Media Influences, Appearance Perfectionism, and Appearance Investment
    دکتر mansooreh nikoogoftar نویسنده مسیول ، خانم sepideh minoosepehr
    چکیده:   (3420 مشاهده)
    This study examines the relationships among sociocultural attitudes toward appearance, perfect physical appearance, appearance investment and the tendency forcosmetic surgery. Data wascollectedfrom 631 students (male and female), aged between 18 and 49 years (M=21.83, SD=4.09). Results indicated that all of the predictors examined correlated with positive attitudes toward cosmetic surgery. Furthermore, worry about imperfection as one of perfectphysical appearance subscales moderated the relation between sociocultural attitudes toward appearance and appearance investment. Likewise, sociocultural attitudes toward appearance had a direct and indirect effect (via appearance investment) on the tendency forcosmetic surgery. That is, appearance investment partially mediated the association between media influences and attitudes toward cosmetic surgery. These findings suggest that a greater perfectionist tendency and a greater psychological investment in physical appearance among mass media messages about beauty predict more favorable attitudes toward cosmetic surgery.
         
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
    دریافت: 1400/7/3 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    mohammad منصوره نیکوگفتار nevisandeh election, khanom سپیده مینوسپهر. Moderators and Mediators in the Tendency toward Cosmetic Surgery: Media Influences, Appearance Perfectionism, and Appearance Investment. ijpb 2015; 9 (2)
    URL: http://ijpb.ir/article-1-205-fa.html

    دکتر mansooreh nikoogoftar نویسنده مسیول ، خانم sepideh minoosepehr . Moderators and Mediators in the Tendency toward Cosmetic Surgery: Media Influences, Appearance Perfectionism, and Appearance Investment. نشریه بین المللی روانشناسی. 1393; 9 (2)

    URL: http://ijpb.ir/article-1-205-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 9، شماره 2 - ( 10-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4660