[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • بررسی رابطه بین شایستگی رهبری و شایستگی ارتباطات در یک کانون ارزیابی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی
    علی اسلامیان، کیومرث بشلیده، نسرین ارشدی
  • بررسی روابط بین هوش هیجانی، تمایل به برقراری ارتباط، ابراز وجود و لذت از یادگیری زبان انگلیسی
    عباس زارعی، زهره پاینده
  • Avoidance in Cardiovascular disease: A Qualitative Study
    hadis cheraghian، aahmadreza kiani، ali rezaeisharif، hossein ghamari kivi
  • اثربخشی آموزش خوش‌بینی تحصیلی از طریق قصه‌گویی بر خوش بینی تحصیلی و سازگاری تحصیلی
    Paria Ranjbar Satari
  • Investigation the effectiveness of a Transdiagnostic training Package Based on Acceptance and Commitment Therapy and Emotion Regulation on Psychological Security and Hope for Life of Cancer Patients
    Anis Khoshlahjeh Sedgh
  • بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی، صبا قیصری، عاطفه محمدحسینی
  • پیش‌بینی افسردگی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری شفقت به خود
    زهره سلیمی، فریده حسین ثابت، فرامرز سهرابی
  • شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی، فاطمه زهرا هاشم آبادی
  • رابطه هوش هیجانی با ترک شغل با توجه به نقش میانجی گر خشنودی شغلی و حمایت سازمانی ادراک شده
    سید میثم دیباجی، هاجر مساح
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 4، شماره 1 - ( 10-1388 ) ::
    جلد 4 شماره 1 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
    The Undergraduate StudentStress Inventory for Fars Province University Students: Factor Structure and Confirmatory Factor Analysis
    دکتر mahbobeh chinaveh نویسنده مسیول ، noriah محمد ishak ، amla محمد صالح
    چکیده:   (3390 مشاهده)
    The purpose of this study was to examine the validity and reliability of the USSI among Fars province university students by using exploratory and confirmatory factor analysis. The results showed that the two factors (Inter & Intra Personal Stress and Academic stress) were significant related to the USSI general factor. The Goodness-of-Fit Index, the Adjusted Goodness-of-Fit Index, and the Root Mean Square Error of Approximation were significant. These indices supported theoretically that the construct of University Students Stress Inventory is psychometrically sound and fit the model. Concurrent validity showed that the scores of mental health and its factors such as bodily symptoms, anxiety, disorder in social function and depression are significantly relate to Inter & Intra Personal Stress and Academic stress factors. The Cronbach coefficient alpha values and test-retest correlations were satisfactory for total scores__AWT_QUOTE__ USSI and its subscales. The results showed that the USSI is a reliable and valid measure of assessing stress level among Iranian university students.
         
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
    دریافت: 1400/7/3 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    mohammad محبوبه چین آوه nevisandeh election, noriah mohd ishak, amla mohd salleh. The Undergraduate StudentStress Inventory for Fars Province University Students: Factor Structure and Confirmatory Factor Analysis. ijpb 2010; 4 (1)
    URL: http://ijpb.ir/article-1-125-fa.html

    دکتر mahbobeh chinaveh نویسنده مسیول ، noriah محمد ishak ، amla محمد صالح . The Undergraduate StudentStress Inventory for Fars Province University Students: Factor Structure and Confirmatory Factor Analysis. نشریه بین المللی روانشناسی. 1388; 4 (1)

    URL: http://ijpb.ir/article-1-125-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 4، شماره 1 - ( 10-1388 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4660