[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..










Creative Commons License




 
..
:: دوره 8، شماره 2 - ( 10-1392 ) ::
جلد 8 شماره 2 صفحات 44-28 برگشت به فهرست نسخه ها
Comparison of Executive Function in Nonverbal Learning Disorders
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی نویسنده مسیول ، ساجده سلطانی کوهبنانی
چکیده:   (2402 مشاهده)
This study was designed to examine the existence of deficits of executive function (EF) in children with nonverbal learning disabilities (NVLD).Methods: 20 NVLD students (8 boys and 12 girls) from Tehran, Iran, aged 11 to 14 years (M = 12.7 years, SD = 1.11). The Normal student comparison group consisted of 20 normal students (9 boys and 11 girls), aged 11 to 14 years (M = 11.10 years, SD = 2.1). For assessing NVLD we used the original Wechsler Intelligence Scale (Wechsler, 1949) and EF. The Behavior Rating Inventory of Executive Function (BRIEF), developed by Goya et al. (1996), was used to measure EF in both groupsResults: Children with NVLD were less able to recognize the ability to focus, shift, and memorize, organize information and distribute attention. Despite the differences in the development of executive functions, they were robust and virtually identical across the two samples. Conclusion: EF deficits were more broadly defined in nonverbal learning disorder students. The results of this research should help parents and educators understand the learning that students provide outreach services to increase executive functions
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/7/3 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mohammad sakineh soltani kohbanani nevisandeh election, sajedeh soltani kohbanani. Comparison of Executive Function in Nonverbal Learning Disorders. ijpb 2014; 8 (2) :28-44
URL: http://ijpb.ir/article-1-193-fa.html

دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی نویسنده مسیول ، ساجده سلطانی کوهبنانی . Comparison of Executive Function in Nonverbal Learning Disorders. نشریه بین المللی روانشناسی. 1392; 8 (2) :28-44

URL: http://ijpb.ir/article-1-193-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 2 - ( 10-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645