[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..










Creative Commons License




 
..
:: دوره 6، شماره 2 - ( 10-1390 ) ::
جلد 6 شماره 2 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
Assessment of Social-Emotional Skills Development of Children Aged 4-6 Years in Tehran Kindergartens
خانم roya yavarian نویسنده مسیول
چکیده:   (2349 مشاهده)
The main purpose of this Ex post facto study was the assessment of social-emotional skills development of children aged 4-6 years in Tehran kindergartens. One hundred children aged 4 to 6 years from six kindergartens in different areas of Tehran were randomly selected. The research instrument was CAMS (curriculum and monitoring system) social-emotional skills development chart. The assessment of children social-emotional skills development was done by interviewing with their mothers and teachers and by observing the children. The results showed significant differences between the social-emotional skills scores of the 4-6 years old children and the criterion scores. Meanwhile, the qualitative analyses indicated that children in these age groups had problem in some skills such as being able to tolerate frustration and pointing out differences between self and others remarkably. Finally, the results highlighted the importance of the cultural-social-educational factors.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/7/3 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

khanom رویا یاوریان nevisandeh election. Assessment of Social-Emotional Skills Development of Children Aged 4-6 Years in Tehran Kindergartens. ijpb 2012; 6 (2)
URL: http://ijpb.ir/article-1-164-fa.html

خانم roya yavarian نویسنده مسیول . Assessment of Social-Emotional Skills Development of Children Aged 4-6 Years in Tehran Kindergartens. نشریه بین المللی روانشناسی. 1390; 6 (2)

URL: http://ijpb.ir/article-1-164-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 2 - ( 10-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645